Technische fiche
Technische fiche aluminium brievenbussen
- Volledig vervaardigd uit hoogwaardige 2mm dikke aluminiumplaat kwaliteit Al 99,5%-AlMg3), gevat in speciaal ontworpen aluminium koker profielen (wanddikte 2mm, kwaliteit AL MG SI 0,5)
- In elkaar gelast met TIG lasapparaat voor onverbreekbare hechting en volledig afgedicht met siliconen (waterdicht)
- Het deurtje is eveneens een in speciaal ontworpen profielen gevatte 1,5mm dikke aluminiumplaat, dat met een inox pianoscharnier in de brievenbus wordt bevestigd, eveneens afgedicht met siliconen.
- In het deurtje wordt een tegen roest behandeld stevig cilinderslot geplaatst.
- Voor vrijstaande plaatsing kan het geheel voorzien worden van een statief in hetzij:
- een in verstek gezaagd en gelast rechthoekig aluminium buisprofiel dat in omgekeerde U-vorm rond de bus wordt geplaatst en waarbij de brievenbus langs weerszijden op afstand gehouden wordt door 50mm lange buisjes met daardoor stevige schroeven
- een ronde 48mm aluminium buis die rondgebogen om de brievenbus wordt geplaatst en eveneens met ronde buisjes van 50mm op afstand gehouden wordt.
- tussen 2 rechthoekig aluminium buisprofiel waarbij de brievenbus langs weerszijden wordt bevestigd met stevige schroeven
- Geen zichtbare schroeven of rivetten omdat de verbindingen op niet zichtbare plaatsen gelast worden.
- Elke brievenbus wordt geassembleerd gemoffeld met slagvaste weerbestendige polyester poederlak met een minimum dikte van 80 micron. Deze methode heeft als voordeel dat er geen onbehandelde zichtbare zaagsneden zijn, voor een mooier eindresultaat en verminderde corrosiegevoeligheid
- Wanneer de inwerpopening afgesloten wordt, gebeurt dit door een aan de bovenzijde bevestigde, naar buiten draaiende aluminium briefklep, zonder veer. Voor het inwerpen van de post wordt de briefklep manueel opgelicht en valt automatisch terug in gesloten toestand. Een geluiddempende strip is voorzien.
Technische fiche inox/RVS brievenbussen
- Volledig vervaardigd uit 1,5mm dikke geborstelde inoxplaat (kwaliteit AISI 316L)
- In elkaar gelast met voor onverbreekbare hechting en volledig afgedicht met siliconen (waterdicht)
- Het deurtje is eveneens vervaardigd uit een 1,5 mm dikke geborstelde inox plaat, dat met een inox pianoscharnierin de brievenbus wordt bevestigd. In het deurtje wordt centraal een tegen roest behandeld stevig cilinderslot geplaatst
- Geen zichtbare schroeven of rivetten omdat de meeste verbindingen onzichtbaar gelast worden
Wanneer de inwerpopening afgesloten wordt, gebeurt dit door een aan de bovenzijde bevestigde, naar buiten draaiende inox briefklep, zonder veer. Voor het inwerpen van de post wordt de briefklep manueel opgelicht en valt automatisch terug in gesloten toestand. Een geluiddempende strip is voorzien.